GaliciaConfidencial.com: Empresas galegas multiplican a súa facturación ao envorcarse no negocio ‘anticovid’

As máscaras son a estrela, pero tamén biombos, pantallas, kits de detección e ata portas intelixentes para a entrega de pedidos.

En plena crise pola pandemia do coronavirus, empresas galegas de distintos ámbitos viron multiplicar a súa facturación ao redirixir a súa produción cara ao negocio ‘anticovid’, a través de bens como as máscaras, o produto ‘estrela’ pero non o único no mercado da ‘nova normalidade’.

Así, xunto aos protectores faciais por excelencia, xorden produtores de pantallas, compañías que desenvolven kits para a detección do virus, elaboradores e distribuidores de biombos para comercios e centros educativos e ata deseñadores de portas intelixentes para a entrega de pedidos a domicilio.

É o caso de Nuxak, a firma de Ribeira que se dedicaba á roupa deportiva e agora fabrica unhas 5.000 máscaras ao día entre esta localidade coruñesa, onde fai a estampación, e Ordes, onde está o taller que dá emprego a unha trintena de persoas.

O seu volume de negocio é ata seis veces maior hoxe en día, por iso é polo que “a idea é empezar en xaneiro cun proxecto máis ambicioso de EPI para sanitarios e situar a marca”, destaca Jesús Mosquera, un dos seus responsables.

O proxecto de roupa laboral estudábao hai un ano, pero “a pandemia precipitouno todo”. O 19 de marzo, durante o primeiro estado de alarma, tivo que pechar a firma, por falta de subministracións xa que os seus provedores eran italianos.

Agora, con tecidos sanitarios procedentes de España, fabrica máscaras que só se poden adquirir en farmacias. “Estamos a ter moi boa acollida. A xente pensa que facer máscaras é sinxelo, pero facelas ben non é tan fácil”, destaca.

Molesto con que queiran “defenestrar as máscaras de tea”, lamenta que “pagan xustos por pecadores” xa que as hai, recoñece, que “non serven” para protexerse. Con todo, reivindica a validez das de Nuxak e as súas vantaxes, por exemplo, para días de choiva, posto que “aínda que estean humedecidas seguen traballando”, ao contrario do que ocorre, segundo afirma, coas cirúrxicas.

Aínda que xa pensa na constitución desa nova sociedade para dedicarse a EPI en xaneiro, a fabricación de máscaras seguirá xa que “é un produto que veu para quedar”.

Da alianza entre a viguesa I-Lever (do sector do automóbil) e a compostelá Dismark Products (do ámbito da loxística) naceu Galmask, outra empresa envorcada na fabricación de máscaras.

Esta, en concreto, vén cubrir a falta de compañías autóctonas fabricantes de máscaras FFP3, as de “categoría máis alta”. Empeza a vender “nuns días”, despois dun longo proceso de homologación, destaca un dos seus responsables, Miguel Gómez.

Gómez sinala que a previsión é realizar 1,5 millóns de máscaras ao mes nas instalacións de Vigo, que se distribuirán despois desde Santiago a través de farmacias e hospitais.

Para iso, contrataron unha trintena de persoas e readaptaron “máquinas, sistemas, estrutura, mercadotecnia…”, relata este portavoz de Galmask. O destinatario das súas máscaras será, “sobre todo, persoal de risco, pero hai de todo” e calcula que a facturación roldará o “millón e pico de euros ao mes”.

MÁIS DEMANDA

O estalido da pandemia tamén significou un incremento do negocio para outros empresarios cuxos produtos viron crecer a súa demanda coa crise. É o que lle ocorre a Viplast Galicia, situada en Mos (Pontevedra), que se dedica á distribución de placas de metacrilato e outros plásticos técnicos.

Pila Vieites, responsable da empresa, sinala que non ten cuantificado o volume de negocio, pero se un ano normal Viplast factura uns 500.000 euros, esta 2020 espera repetir eses números.

“O que baixou por unha banda, recuperouse por outro”, polo que Vieites conta con “non baixar” xa que aínda falta o último trimestre e “as perspectivas son boas”.

Durante a primeira onda, o 95% das chamadas eran “para pedir metacrilato”. “Foi de tolos”, lembra, pero agora a solicitude deste material supón en torno ao 5%, isto é, “o que había antes”.

A día de hoxe, é o plástico técnico o que “se mantén, porque alimentación, industria e construción non baixou”.

Outras firmas como Arduma, na Coruña, seguen cun alto nivel de produción, como confesa o seu responsable, Fernando Durán, quen apunta tamén á crecente competencia neste ámbito.

Esta compañía especializouse na fabricación de biombos “anticontaxio coronavirus de calquera forma e tamaño”.

INNOVACIÓN

Un negocio innovador é o de sete emprendedores de Vigo que crearon a ‘porta intelixente’ de Yolodoor. O seu portavoz, Ibán González, explica que a idea naceu en 2017 pero que “nuns meses” esperan empezar a vender.

O seu produto de domótica consiste nunha porta intelixente que se manexa desde o móbil para recibir paquetes cando non estás no domicilio ou queres evitar o contacto.

Farana en aluminio e teñen capacidade para fabricar unhas 200 ao día, coa “vantaxe”, expón González, de que o cliente lla pode instalar pola súa conta, para abaratar o custo.

Desde o comezo da crise sanitaria e ante o incremento das vendas en liña, Yolodoor recibe “máis interese” e xa foron contactados por empresas como Amazon e Seur, que buscan impulsar sistemas como este para minimizar o impacto das entregas erradas.

De feito, co xigante estadounidense están pendentes de realizar unha proba piloto na zona de Vigo. “Para eles, non entregar un pedido é diñeiro perdido e un verdadeiro quebradizo de cabeza”, subliña.

“Fanse a medida, fabricamos baixo pedido, tanto para edificios como para vivendas unifamiliares, e o prezo oscilará entre os 1.500 e os 2.000 euros”, explica.

Tamén apostou pola innovación a vilalbesa Imglo Hosting, que en maio tiña listo un servizo para evitar as cartas dos menús da hostalaría, a través de códigos ‘QR’ que che dirixen a unha web ou unha imaxe colgada en internet.

Con máis de 80 clientes, o seu promotor, Alex Novo, reivindica ser “pioneiros a nivel provincial” neste sistema. Aínda que xurdiu competencia, explica que o que diferencia a Imglo Hosting é que proporciona mantemento e soporte, de modo que a carta pode ser actualizada de forma permanente.

Ademais, é un servizo que pode estenderse a calquera folleto publicitario e na actualidade, indica Novo, traballa en varios catálogos.

LABORATORIO

AMSlab, en Lugo, é “un dos laboratorios con máis actividade de España” en homologación e control de calidade de tecidos e máscaras, segundo chama a atención o seu director xeral, Manuel Lolo.

Teñen máis de 300 clientes da Península e a Unión Europea, para os que desempeñan un traballo que é “de rutina” pero “tamén de asesoramento”.

Este é un mercado novo que non existía, pero “non compensa” a caída do control no ámbito do téxtil, onde a lista de ensaios é “enorme” e maior que o “mínimo paquete de análise” que requiren as máscaras.

Con todo, outro departamento desta empresa traballa nun desenvolvemento que, de saír adiante, si suporía un impacto “importante” nas contas do grupo: un kit para diagnóstico rápido da covid-19.

Baseado na técnica das PCR, este non require de laboratorio, pois difire “na química da reacción en si”. Deste xeito, pretende que o diagnóstico se obteña a través dun quentador, con “procesos básicos”, o que permitiría a súa utilización en lugares como centros de saúde, educativos, empresas e residencias, coa “vantaxe” de que “a mostra xa non é perigosa, non contaxia”, como si ocorre coas PCR actuais.

Fuente

Publicaciones Similares